Քիչ առաջ ոստիկանության զորքերը մտան Էջմիածին քաղաք։ Երկու ավտոբուս է բերվել Էջմիածին, որոնք, ըստ երևույթին, սպասում են հրահանգի։ Մայր Աթոռի բակում իրավիճակը գերլարված է։ Հավաքված քաղաքացիները թույլ չտվեցին իրավապահներին իրենց հետ տանել Շիրակի թեմի առաջնորդ Միքայել Սրբազանին։ Այստեղ են ժամանել նաև կարմիրբերետավորները։ Մայր Աթոռի մոտ հավաքված քաղաքացիները կոչ են անում բոլոր հայերին հավաքվել Մայր Աթոռի բակում և կանգնել ի պաշտպանություն Եկեղեցու։               
 

Ինչպես ջուրը և հուրը չեն կարող միասին լինել, այնպես էլ Աստծո սերն ու աշխարհի սերը չեն բնակվում մեկ սրտում

Ինչպես ջուրը և հուրը չեն կարող միասին լինել, այնպես էլ Աստծո սերն ու աշխարհի սերը չեն բնակվում մեկ սրտում
12.03.2017 | 16:03

Ի՞նչ սահմաններ է գծում այն` մեղքի հետագիծը, կյանքի և մարդու, Աստծո և մարդու, մարդու և մարդկայինի միջև:
Որտեղի՞ց են սկսվում դավաճանությունը և անհավատարմությունը կյանքին, Աստծուն և պարզապես մարդկայինին, ի՞նչն է «ստիպում» մարդուն դառնալ անբարի և անբարո, դառնալ ոչ մարդ. անթույլատրելիի արգելքը և անհասանելիին սեփական ուժերով հասնելու անիրագործելի ձգտո՞ւմը, թե՞ ինքնաճանաչողության պակասը և սխալ գնահատված լինելու սևեռուն մտածումը: Ինչն էլ որ լինի մեղքի սկզբնապատճառը, այն չունի արդարացում և գոյության որևէ իրավունք: Այնուամենայնիվ, այն ոչ միայն գոյություն ունի մեր կյանքում, այլև ապրում է մեր հաշվին, և նույնիսկ կարելի է ասել, մեր փոխարեն: Եվ, ապրելով մեր փոխարեն, մեղքը խլում է մեզնից մեր հետագա լինելության բոլոր հնարավորությունները, որովհետև բաժանում է մեզ կյանքի աղբյուրից` Աստծուց:


Իհարկե, վերն ասվածը ի զորու է ազդելու միայն այն մարդկանց վրա, ում համար Աստված և նրա Խոսքը անժխտելի հեղինակություն են, այն մարդկանց վրա, ովքեր չեն մարում շնորհի Հոգին, մյուս բոլորը կարող են հանգիստ թողնել կարդալը և շարունակել «ապրել իրենց կյանքը»:
Ի սկզբանե Աստված մարդուն ստեղծեց Իր պատկերով և նմանությամբ, որպեսզի մարդը Իր հետ կապվի ընտանի և հարազատ մտերմությամբ, խոսի Իր հետ, վայելի Իր ստեղծած տիեզերքը, սակայն մարդը դավաճանեց Աստծուն և փոխանակեց նրա սերը աշխարհի անցողիկ վայելքներով և սին փառքով: Բայց և այնպես, Աստված միշտ էլ գտել և գտնում է Իրեն հավատարիմ մնացած պարզ հոգիներ, նրանց մեջ է տեսնում մարդկության փրկության Իր ծրագրի իրագործման հնարավորությունն ու իմաստը, և նրանց շնորհիվ է, որ երկրագունդը դեռևս պտտվում է: Մարդը դավաճանում է ո՛չ միայն Աստծուն, սակայն այդ դավաճանությունից են սկիզբ առնում մյուս անհավատարմությունները` հանդեպ սեփական սկզբունքները, սեփական մարդկային նկարագիրը, սեփական ընտանիքը: Աստծուց հեռանալուց հետո է միայն, որ մարդը առանց խղճի խայթի անտեսում է իր պարտականությունները և ոտնահարում է ուրիշի իրավունքները, վերածվում է բարոյազուրկ և, ըստ էության, անմարդկային, խղճուկ մի գոյության:


Ցավալի է, բայց փաստ, որ մենք ապրում ենք այնպիսի ժամանակներում, երբ պղծությունը հրամցվում է իբրև սուրբ և անմեղ մի բան: Այսօր աշխարհում չկան սևն ու սպիտակը տարբերելու չափանիշներ, այսօր աշխարհի համար ճշմարտությունը ոչ թե աշտանակ է ու պատվանդան, այլ ծածկոց է ու վարագույր, որի հետևում խնամքով ու հետևողականորեն փորձում են թաքցնել աշխարհի բուն էությունը: Սակայն եթե աշխարհը անսկզբունք ու անչափանիշ է և իր սեփական դեմքը ծածկում է «ճշմարտանման» դիմակով, ապա Եկեղեցին նույն այդ աշխարհին նայում է պարզերես և հռչակում է իր ճշմարտահիմն և ճշմարտակիր լինելը, ճշմարտություն, որ Աստծո Խոսքն է` Հիսուս Քրիստոս, «Ով եղավ մեզ համար Աստծուց եկած իմաստություն, արդարություն, սրբություն և փրկություն» (Ա. Կորնթ. 1.30): Քրիստոս այն անսահման սերն է, որով Աստված մեզ սիրեց և ներեց մեր մեղքերը. «արդարև, մինչդեռ տկար էինք, Քրիստոս, ճիշտ ժամանակին, մեզ՝ մեղավորներիս համար մեռավ» (Հռոմ. 5.6): Մենք պետք է փորձենք հասկանալ, «թե ի՛նչ է լայնությունը, երկարությունը, բարձրությունը և խորությունը, այսինքն՝ ճանաչենք Քրիստոսի սերը, որ գերազանց է, քան ամեն գիտություն» (Եփես. 3.18-19), «որովհետև Քրիստոսի սերը ստիպում է մեզ քննելու այս բանը, որ, եթե մեկը բոլորի փոխարեն մեռավ, ապա ուրեմն բոլորը մեռած էին. և Նա մեռավ բոլորի համար, որպեսզի նրանք, որ կենդանի են, միայն իրենց համար կենդանի չլինեն, այլև Նրա համար, Ով մեռավ և հարություն առավ իրենց համար» (Բ. Կորնթ. 5.;14-15): Իսկ ո՞ւմ սիրեց Աստված, և ո՞ւմ համար էր, որ մեռավ Քրիստոս: Դավիթն իր սաղմոսներում ասում է. «Անզգամն ասաց իր սրտում, թե՝ չկա Աստված. ապականվեցին ու պղծվեցին իրենց անօրենության մեջ, և չկա մեկը, որ բարություն գործի: Տերը երկնքից նայեց բոլոր մարդկանց որդիներին՝ տեսնելու, թե կա՞ մի իմաստուն, որ Աստծուն փնտրի: Բոլորը խոտորվեցին, միասին անպիտան դարձան. բարություն անող չկա, ոչ իսկ մեկ հոգի» (Սաղմ.13.1-3): Այսինքն, Քրիստոս մեռավ և հարություն առավ Աստծուն փնտրող և բարություն անող, այն է` բարի մարդու համար, «որովհետև արդար մարդու համար հազիվ թե մեկը մեռնի, բայց բարի մարդու համար թերևս մեկը համարձակվի մեռնել» (Հռոմ. 5.7):


Եթե մենք իսկապես փնտրում ենք Աստծուն և ցանկանում ենք չբարոյազրկվել, ապա պետք է չսիրենք աշխարհը (աշխարհ ասելով պետք է հասկանալ Աստծուց հեռացնող սխալ սկզբունքները, սխալ դաստիարակությունը և չար օրինակները` մի կողմից, և ճշմարիտ աստվածապաշտության դեմ հալածանքներն ու ճնշումները` մյուս կողմից), որը խորհրդանշում է Աստծուն հակառակվողներին և նրանց իշխանին. «Շնացողնե՛ր, չգիտե՞ք, որ սերը այս աշխարհի հանդեպ թշնամություն է Աստծու դեմ, քանի որ, ով ուզում է աշխարհը սիրել, Աստծուն իրեն թշնամի կանի» (Հակոբոս. 4. 4): Մեղքը սխալ նպատակակետի ուղղված սերն է:
Քրիստոսով սկսվեց Այսօրը, այն ժամանակը, երբ մեզ հնարավորություն է տրված աշխարհի հանդեպ մեր մեղավոր սերը փոխելու Աստծո և Նրա «ազատության կատարյալ օրենքի» (Հակ.1.25) հանդեպ օրինական սիրով: Այնպես որ, «Այսօր, եթե Նրա ձայնը լսեք, մի՛ կարծրացրեք ձեր սրտերը» (Եբր. 4.7), որպեսզի կարողանաք շիտակ նայել ձեր սիրելիների և հենց ձեր աչքերին:

Տեր Ահարոն քահանա ՄԵԼՔՈՒՄՅԱՆ
Գորիսի տարածաշրջանի հոգևոր հովիվ

Դիտվել է՝ 1977

Մեկնաբանություններ